A hiba nem a rendszerben van

2020-10-29T15:23:08+02:002020. október 29.|

Az utazási kedvezményre jogosult kísérők ügyében kereste meg az MVGYOSZ a Volánbusz Zrt.-t. A felvetett problémára és a panaszra a közlekedési társaság megnyugtató választ adott. A részleteket cikkünkben ismertetjük.

 

A MVGYOSZ Baranya Megyei Egyesületének jelzése szerint a megyében mostanában több alkalommal előfordult, hogy olyan esetekben, amikor a közlekedési kedvezményre jogosult látássérült utas nem vesz jegyet az utazás során – mert például bérlettel rendelkezik –, a buszon kísérője részére sem tudtak kedvezményes jegyet kiadni.

Feltételezve, hogy ehhez hasonló probléma az ország más területein is előfordulhat, szövetségünk a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatóját kereste meg a helyzet tisztázása érdekében. Levelünkben hangsúlyoztuk, hogy a fogyatékossággal élő utas kísérőjének kedvezményre jogosultsága a szabályozás (85/2007. (VI. 29.) kormányrendelet) alapján egyértelműen megállapítható, továbbá a Volánbusz Zrt. honlapján lévő tájékoztatóban is utalás történik rá, hogy a kísérő kedvezményre való jogosultságát a kíséretében lévő fogyatékos személy igazolványa alapozza meg, azt más módon tanúsítani nem kell.

A Volánbusz Zrt. válaszlevelében utalt a társaság honlapján – www.volanbusz.hu – is elérhető üzletszabályzatára, melynek 1. számú melléklete 8.1.1. pontja rögzíti a fogyatékos személyeket, illetve kísérőiket megillető kedvezmény fennálltát, annak mértékét. A társaság tájékoztatása szerint a bejelentés vizsgálata során megállapították, hogy a fedélzeti jegykiadó gépek adatbázisa tartalmazza a 90%-os kísérő jegytípust, ezért valószínűsíthető, hogy a panaszolt esetekben az autóbusz-vezető mulasztása okozta a jegykiadási problémákat.

A Volánbusz Zrt. kéri, hogy ha valaki a fentiekhez hasonló fennakadást tapasztal, az info@volanbusz.hu címen haladéktalanul jelezze azt a társaság részére pontos adatok megadásával (utazás időpontja, járat, viszonylat).

Gulyásné dr. Bölkény Ágota

jogtanácsos

Ugrás a lap tetejére