Lezárult a közmédia Jónak lenni jó! kampánya: a jótékonysági programot 11. alkalommal rendezték meg. Ez idő alatt több mint kétmilliárd forint gyűlt össze a Jónak lenni jó! kampányok során. Az idei akció a fehérbot napján, október 15-én indult, a befolyt összeg a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségét segíti.

Az MVGYOSZ a pénzből többek között vakvezető kutyákat képeznek ki, valamint olyan eszközöket vásárolnak, amelyek segítik a látássérült emberek boldogulását. A vasárnapi egész napos ünnepi műsorfolyam végéig 180 millió forint gyűlt össze.

Nagyné Berke Mónika, a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének szolgálatvezetője a műsorban azt mondta: a Jónak lenni jó egyik célja, hogy a befolyt összegből a meglévő szolgáltatások mellett olyan újak fejlesztését támogassa, amelyek megkönnyítik a látássérült emberek önálló életét. Ilyen például a vakvezetőkutya-kiképzés vagy segédeszközök, egyebek mellett fehérbotok beszerzése. Olyan tankönyvek ellőállítása, amelyet a látássérült tanulók használnak: hangoskönyvek és pontírású könyvek készítése, valamint a látássérült emberek körében népszerű Távszem, amelynek segítségével okostelefonon keresztül lehet bármikor segítséget kérni látóktól.

Idén a program két nagykövete Szalai Ádám labdarúgó és Gubás Gabi színművész, a kampány fővédnöke pedig Roska Botond neurobiológus. A válogatott focista aláírt mezét ajánlotta fel a Jónak lenni jó! kampányra. A 86-szoros válogatott labdarúgó a műsorban nagy megtiszteltetésnek nevezte a felkérést. Mint mondta, fontos számára, hogy jelenlétével segítse a rászorulók mindennapjainak könnyebbé válását.

A Jónak lenni jó! jótékonysági akció minden évben az adományvonalra érkező támogatások mellett ismert emberek, szervezetek által felajánlott különleges relikviák eladásával, árverezésével is gyarapítja a támogatott szervezetnek gyűjtött összeget.

A teljes összefoglalót a Híradó.hu oldalán lehet elolvasni.

Forrás Híradó.hu