A látássérült felhasználók jelzései és az MVGYOSZ érdekképviseleti tevékenysége újabb eredményt hozott a honlapok és mobiltelefonos alkalmazások akadálymentessége terén.

A Vodafone tévé-szolgáltatásaival kapcsolatos felhasználói panaszok alapján az MVGYOSZ még hónapokkal ezelőtt megkereste a társaságot. A vállalat megvizsgálta a látássérült ügyfelek által felvetett problémákat és az Informatika a Látássérültekért Alapítvánnyal folytatott egyeztetések eredményeként megtették a szükséges intézkedéseket, melyeknek köszönhetően a szolgáltató az alábbiakról tájékoztatja az érdeklődőket.

Néhány hónappal ezelőtt a Vodafone a TV-s mobilalkalmazásával összefüggésben olyan fejlesztéseket hajtott végre, amelyek elvették a lehetőséget a látássérült felhasználóktól, hogy ezen alkalmazáson keresztül TV műsorokat nézhessenek, válogathassanak. A látássérült ügyfelek a fejlesztéseket követően nem tudtak a mobiljukon TV-t nézni, illetve nem volt hozzáférhető számukra a műsorok utólagos visszanézésének lehetősége, mivel az alkalmazás nem volt akadálymentes. Az MVGYOSZ azt a kérdést is feltette a Vodafone-nak, hogy van-e lehetőség arra, hogy a vak és gyengénlátó nézők részére készült audionarrációs hangsávok hozzáférhetővé válhassanak ezen alkalmazásokban.

A Vodafone most örömmel értesíti látássérült ügyfeleit, hogy 2022. június 22-től az Android (TalkBack) rendszerű készülékek mellett az iOS-en is elérhető magyar és angol nyelven a képernyőolvasó támogatás. A VoiceOver mindkét nyelven felolvassa az alkalmazáson belüli menüket, leírásokat. Az akadálymentes felület Androidon továbbra is csak angolul elérhető.

A beüzemelés és használat kapcsán a felhasználók a Készüléktámogatás Vodafone TV alkalmazás aloldalán, illetve a Mediabox beállítási segédletben találhatnak információt.

Az MVGYOSZ azt is kérte a Vodafone-tól, hogy mielőtt elkészül egy alkalmazás/internetes felület, már a tervezés/fejlesztés fázisába kerüljenek bevonásra látássérült felhasználók, mivel ők fogják tudni leghitelesebben megmondani, hogy az adott fejlesztés használható-e számukra avagy sem.

A társaság a látássérült felhasználóktól érdeklődéssel vár bármilyen visszajelzést a képernyőolvasó támogatás használhatósága és működése kapcsán. Az ilyen jellegű észrevételeket a Vodafone ügyfélszolgálatán lehet jelezni, akik továbbítják az észrevételeket a megfelelő szakterületek munkatársainak.

A Vodafone köszöni látássérült ügyfelei türelmét. Bíznak benne, hogy számos tekintetben sikerült javítaniuk a szolgáltatás használhatóságát és az ügyfél élményt a vak és gyengénlátó felhasználók számára is és remélik, hogy az új fejlesztés megelégedésükre fog szolgálni. A Vodafone számára fontos minden előfizető, így a fogyatékos személyek magas színvonalon történő kiszolgálása is.

A Vodafone tájékoztatása alapján,
Németh Orsolya
szakmai vezető