//Túl a hatezredik híváson – Távszem nyilvános tesztidőszak a számok tükrében

Túl a hatezredik híváson – Távszem nyilvános tesztidőszak a számok tükrében

2019-11-16T17:55:05+02:002019. november 16.|

Már a nyilvános tesztidőszak harmadik hónapjában teljesült a pályázatban vállalt hívásszám. A hat hónapos tesztidőszak végére minimum 3600 hívással kalkulált a Távszem projekt pályázatíró csapata, ám a negyedik hónap végére már a hatezer hívást is meghaladtuk. A Távszem szolgáltatás iránti érdeklődés nemcsak töretlen, hanem folyamatosan növekszik. Jöjjön most egy kis összefoglaló a számok bűvöletében:

A Távszem szolgáltatás nyilvános tesztidőszaka 2019. júliusában indult és december 31-ig tart. A Távszem informatikai rendszerében folyamatosan és naprakészen gyűjtjük a felhasználással kapcsolatos, szigorúan anonim adatokat, melyek révén pontos képet kaphatunk a szolgáltatás népszerűségéről és a felhasználók aktivitásáról. Azt már most látjuk, hogy a szolgáltatás iránti igény folyamatosan nő, így nem kérdés, hogy a Távszem 2020 januárjától is tovább lát majd helyettünk.

A nyilvános tesztidőszak első négy hónapjában (júliustól októberig) összesen 6094 hívás érkezett az operátori központba. A hívások száma hónapról hónapra növekedett: míg júliusban összesen 1443, addig októberben már 1700 hívást regisztrált a rendszer. A Távszemet október 31-ig 755 ügyfél használta, az ő számuk azóta is napról napra gyarapszik. A látássérültek eddig összesen 241 órában vették igénybe az operátorok segítségét.

Érdekesség, hogy a szolgáltatást hétköznapokon intenzívebben veszik igénybe: a legtöbb hívás rendszerint kedden, míg a legkevesebb többnyire szombaton és az ünnepnapokon fut be. A Távszem eddigi legforgalmasabb napja augusztus 8. (95 hívás) és szeptember 10. (93 hívás) volt, a legkevesebben pedig augusztus 19-én (15 hívás) és szeptember 14-én (18 hívás) kértek segítséget. Nem győzzük ezért hangsúlyozni, hogy a Távszem hétvégén és ünnepnapokon is korlátlanul rendelkezésre áll!

A szolgáltatást a látássérült igénybe vevők egy 1-től 5-ig terjedő skálán értékelhetik. A hívásszámok növekedésével az összesített értékelések is folyamatosan javulnak: míg a júliusi visszajelzések átlaga 3,93 volt, addig októberben már 4,2-re értékelték a felhasználók a Távszemet.

Az operátorok kapacitásai még mindig bőven eleget tesznek a növekvő igénybe vételnek, továbbra is várják hívásaikat! Mi pedig nagy izgalommal várjuk a novemberi és a decemberi adatokat.

Németh Orsolya