Az MVGYOSZ az elmúlt évben újabb célcsoportokhoz juttatta el a látássérült emberekről szóló információkat, szemléletformáló videókat és cikkeket. Rövid összeállításunkban most két meghatározó közösségi felületet tekintünk át, amelynek eredményeire büszkék vagyunk.

Tavaly sem állt le az MVGYOSZ népszerűsítése a közösségi médiában. A legnagyobb elérést – 2021 után is – a TikTok hozta. A TikTok felületről tudni kell, hogy világviszonylatban tavaly meghaladta a 3 milliárd letöltést, bebetonozva a pozícióját a média platformok között. A felület jellemzője, hogy felhasználói nemcsak egy-két alkalommal, hanem akár naponta 15-20-szor is megnyitják az applikációt.

A népszerű felületen az MVGYOSZ szemléletformáló videói is szép eredményt értek el, majd 2 és fél millió megtekintése volt a 62 videónak, melyeket százötvenezernél is több kedvelés követett. A videók között 2022-ben azok voltak a legnépszerűbbek, amelyekben a látássérült embereket segítő (okos)eszközöket és beszélő termékeket mutattuk be, de jó pár szemléletformáló beszélgetést vagy személyes vallomást is felkapott az algoritmus. A Távszem szolgáltatást bemutató nyári videónk mára meghaladta az 1,2 milliós látogatottságot és több mint nyolcvanezer lájkot sepert be.

Az MVGYOSZ 2021-ben létrehozott TikTok csatornáját közel 13.000-en követik, 54%-a nő, a 18-24 éves korosztály adja a követők 55%-át, további 40% a 25-44 év közötti korosztályból tevődik össze. Az adatok azt mutatják, hogy korántsem igaz, hogy csak a tinédzserek használják a felületet, így egyre több közintézmény és országos szervezet érhető el a TikTok-on.

Míg a TikTok-ot a gyorsaság és a rövid videók megtekintése jellemzi, addig a Facebook változatlanul elbírja a hosszabb szöveges tartalmakat is, és interaktív kapcsolatot teremt a szövetség honlapjával.

A felületen a követők száma 2023. január másodikára elérte a 8373 főt, azaz az utóbbi 12 hónapban majd 1200-an csatlakoztak az MVGYOSZ Facebook-oldalához. Tartalmainkat 2000-3000-en folyamatosan olvassák, de nem ritka, hogy egy-egy jól sikerült poszttal akár 20.000 olvasót is elérünk. Míg a TikTok-csatornánkon viszonylag magas a fiatal követők száma, a Facebook-oldal látogatóinak kétharmada a 25-54 év közötti korosztályból kerül ki.

Hálásak vagyunk mindkét felület követőinek – legyenek akár fiatalok vagy régebben fiatalok – a figyelemért és a tartalmaink népszerűsítéséért, hiszen folyamatos érdeklődésük és aktivitásuk nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ilyen szép eredményeket értünk el az elmúlt esztendőben

Mit tehet Ön, ha tartalmainkkal találkozik a közösségi média felületein?

– Lájkolhatja, „tetszikelheti” az adott posztot vagy videót.
– Megoszthatja a tartalmainkat az adott közösségi felületen, vagy okostelefonja segítségével akár más felületeken és üzenetküldő alkalmazásokban is.
– Amennyiben olyan ismerőse van, akit érdekelhetnek az MVGYOSZ szolgáltatásai és az ezekhez kapcsolódó információk, ajánlhatja neki, hogy követőnk legyen a fenti felületeken.
– Belinkelheti saját honlapján, hírlevelében oldalainkat.
– Akár egy ön által írt posztban, cikkben is elhelyezhet olyan hivatkozást, ami a felületeinkre mutat.
– Kérdéseket intézhet hozzánk.

Az MVGYOSZ TikTok csatornáját itt érheti el: https://www.tiktok.com/@magyar_vakok
A szövetség Facebook-oldala itt követhető: https://www.facebook.com/mvgyosz

Hegedűs Katalin
kommunikációs munkatárs